Jonge platformondernemers in duurzame mode

Het het aantal online platformen waar duurzame producten gekocht kan worden groeit. En niet zelden zitten daar jonge ondernemers achter. Al in de schoolbanken van het hoger onderwijs startte zij hun platform, om na hun afstuderen dit voor te zetten. Het afgelopen jaar schreven drie van deze jonge ondernemers een gastcolumn voor OW. Magazine. We zetten ze hier op een rij.

SilkSage-founders-Bas-Imre

Team SilkSage met links Imre en rechts Bas

SilkSage; ondernemers Bas en Imre

Bas heeft gestudeerd aan de TU Delft en is daar in de ban geraakt van de inefficiënte kledingindustrie. Samen met Imre wil hij dit met SilkSage verbeteren door beter gebruik te maken van technologie. Ze focussen zich in eerste instantie op drie doelen: personalisatie, maten-retour en service.

Project-cece-team-overview

Team Project Cece, met links Melissa, in het midden Noor en rechts Marcella

ProjectCeCe; ondernemers Noor zussen Marcella en Melissa

Project CeCe staat voor Conscious Clothing en is ontstaan uit de eigen frustratie dat ze duurzame mode niet op één platform konden vinden. Marcella programmeerde de website en Melissa en Noor gingen informatie en duurzame winkels inzamelen. Na een jaar ging de website online en is nu het grootste verzamelplatform van duurzame mode in Nederland.

Tal-Daniel-sociii

Tal Danel is de founder, maar werkt samen met een klein team aan Sociii.

Sociii; ondernemer Tal, Anita, Manuel en Mariëlle

Tal vertaalde voor OW. Magazine de resultaten van zijn masterscriptie naar een mooi artikel: ‘Duurzame consumptie stimuleren is de attitude-behaviour gap overwinnen’. Tijdens zijn studie startte Tal Sociii en vormde met Anita, Manuel en Mariëlle het Socii team. Sociii is een verzamelsite waar je verschillende duurzame producten in verschillende categorieën online kan aanschaffen.

Meer fashion journal artikelen

'Ik huur mijn huis, huur mijn kleding en huur zelfs mijn fiets. Ik heb niets, behalve mijn vaste contract', maar ik voel mij rijker dan ooit....

Laatst vroeg ik mij af wat de invloed is van taal op hoe wij de wereld proberen te verduurzamen. Dit ene zinnetje borrelde toen in me op: What’s in ...

Het het aantal online platformen waar duurzame producten gekocht kan worden groeit. En niet zelden zitten daar jonge ondernemers achter. Het afgelopen...

Geen reactie's

Geef een reactie