Sustainable fashion experts

Als ondernemer in de mode-industrie kan je niet altijd alles zelf, dat hoeft ook niet. Our World werkt samen met sustainable fashion experts die werken voor zowel startende als grote bedrijven en hebben elk hun eigen expertise, van het inkopen en opzetten van een modelabel, tot het ontwikkelen van een duurzaamheidsstrategie, productlanceringen of een contentstrategie.

Sustainable-fashion-expert-jose-koopman

Expertise: inkoop- en productie

José Koopman

Met meer dan 20 jaar ervaring adviseert José o.a. (startende) textielbedrijven, overheden en brancheorganisaties op het gebied van duurzame productie, inkoop en arbeidsomstandigheden. Ze traint bedrijven in, of organiseert het opzetten van een kledinglabel of collecties, de inkoop en het sourcen van fabrikanten, en meer.

> Ga naar de website van Koopman-works

Sustainable-fashion-expert-marijn-de-haas

Expertise: risico en beleid op gebied van milieu, sociale en ethische kwesties (met specifieke ervaring op gebied van mode)

Marijn de Haas

Met haar eigen bedrijf De Groene Strik stimuleert Marijn bedrijven om na te denken over verduurzaming. Welke stappen kun je nemen om in je bedrijfsvoering meer rekening te houden met mens en milieu? De focus in dit advies ligt op de duurzaamheidsstrategie en op partnerships.

> Ga naar de website van De Groen Strik

Expertise: strategieontwikkeling, vermarkting en communicatie van duurzaam en betekenisvol ondernemen.

Dianne Potters

Vanuit haar bureau 21Sustainable adviseert Dianne Potters sinds 2008 betekenisvolle en duurzame merken en bedrijven met hun vermarkting en communicatie. Zij deed daarvoor ruim 15 jaar werkervaring op in strategische communicatie- en marketingfuncties bij grote bedrijven als Cap Gemini, Wanadoo en Orange. Door het brede scala aan opdrachtgevers heeft Dianne Potters een schat aan ervaring in huis.

> Ga naar de website van 21Sustainable

Expertise: content creatie en bruggenbouwer op gebied van duurzaamheid, mode en de financiële sector 

Nanette Hogervorst

Ervaring op gebied van projectmanagement, strategische communicatie en content creatie, veelal op het snijvlak van communicatie en duurzaamheid. Naast strategisch nadenken over bijvoorbeeld de rol van duurzaamheid binnen een organisatie, is ze vooral een doener. Met veel plezier vertaalt ze bedrijfs- en duurzaamheidsdoelen naar een concreet contentplan, dat begrijpelijk en interessant is voor de doelgroep.

> Ze is ook de oprichter van modeplatform Our World

Zelf expert of ben je ernaar op zoek?

Wil je gebruiken van ons netwerk van sustainable fashion experts? Merken die partner zijn bij OW helpen we graag een eind je op weg. Meer informatie over de mogelijkheden als merk of ben je zelf expert? Neem contact op met Nanette, nanette@ow-ourworld.nl, 06-48610644.